|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری اولین نشست تخصصی و آموزشی با مدرسین کتاب انسان و محیط زیست آموزش و پرورش استان در شرکت آب منطقه ای

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه ، اولین کارگاه آموزشی ، با حضور سرگروههای زمین شناسی و مدرسین کتاب انسان و محیط زیست (پایه یازدهم ) آموزش و پرورش استان و شهرستانهای تابعه ، با حضور مرادی معاون حفاظت و بهره برداری ، کارشناسان حوزه بهره برداری و مطالعات پایه منابع آب شرکت در محل سالن جلسات برگزار گردید .

در ابتداء این جلسه ، مرادی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای پس از خیر مقدم به حاضرین گفت : موضوعات مربوط به آب از سال 1375 با توجه به افزایش جمعیت و بالتبع افزایش مصرف مورد توجه قرار گرفت و اهمیت آن در اقتصاد کشور نمایان تر گردید و بر همین اساس مسئولین امر تصمیم گرفتند ضمن آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی در تبیین سیاست ها و اهمیت موضوعات و مباحث مرتبط با آب ، فرهنگ سازی لازم از طریق رسانه ها، و نیز آموزش و پرورش صورت پذیرفته و در این ارتباط برنامه هایی با هدف شناخت از وضعیت منابع آب، صرفه جوئی ، کنترل مصرف و صیانت از منابع آبی تنظیم ، ابلاغ و اجراء گردد.

مرادی در ادامه مباحث خود به شرایط خشک و نیمه خشک کشور بلحاظ اقلیمی اشاره و با تشریح وضعیت بارندگیها طی چند سال گذشته افزود : متاسفانه با مقایسه آمارهای بارش با سال گذشته و میانگین بلند مدت و پراکندگی آن  شاهد افت شدید و کاهش نزولات آسمانی میباشیم و همین امر باعث شده است تا دشت های استان بطور قابل محسوسی دچار کاهش سطح آب شوند.

 ایشان همچنین برداشت های نامتعارف از منابع آب زیرزمینی و نیز برداشت های غیر منطقی در شرق استان و کشت برنج را از دیگر وقایع اسف بار و لطمات وارده به آبخوانهای استان برشمرد و افزود :  آب محور حیات و توسعه هر کشوری است و باید از این مایه ارزشمند بصورت صحیح و اصولی استفاده نمود . معاون حفاظت و بهره برداری شرکت با بیان اینکه آموزش استفاده بهینه از آب مانند انرژی باید در فرهنگ یک کشور نهادینه شود افزود : نهادینه شدن این فرهنگ در ابتداء باید از خانواده شروع شود .

ایشان با اشاره به حضور فرهیختگان در مجموعه ارزشمند آموزش و پرورش افزود :  با استفاده از ظرفیت های بزرگی که در این نهاد آموزشی و پرورشی وجود دارد میتوان برای تربیت افراد در همان سنین پایین استفاده نمود چرا که آنان آینده سازان کشور هستند.و با استفاده از تجربه این بزرگان و تربیت افراد و انتقال دانش به نسل آینده میتوان به آینده درخشان کشورخوشبین بود .

مرادی مدیریت و برنامه ریزی در منابع و مصارف در همه بخش های انرژی را شامل آب ، برق و گاز  مهم دانست و افزود :  ما در اینجا نباید فقط به آب اشاره کنیم بلکه لازم است همگی این سرمایه ها مورد حفظ و صیانت قرار گیرند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت با بیان شرایط نامساعد آب در کشور و نیز در استان گفت : باید با برنامه ریزی از این شرایط بحرانی عبور نمائیم و راه برون رفت تطبیق منابع و مصارف و اجرای برنامه سازگاری با کم آبی میباشد .

ایشان اجرای دقیق این برنامه را ارزشمند توصیف و ادامه داد : در این برنامه دستورالعمل های مهمی وجود دارد که چنانچه دستگاههای مرتبط و ذیمدخل هر یک نسبت به شرح وظائف محوله اقدام نمایند قطعا مسیر برون رفت از این شرایط بحرانی است .

مرادی در پایان سخنان خود آموزش و پرورش را سرمایه ای ارزشمند برای کشور نام برد و افزود : این مجموعه و سرمایه گذاری در آن منفعتی پر سود است چرا که با تربیت نسل بعدی میتوان کشور را به سمت توسعه ، آبادانی و استقلال سوق داد .  

در ادامه این نشست آموزشی، عنایتی مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت، به تشریح وضعیت کاهش نزولات آسمانی خصوصا بارش برف در سطح استان، شرایط بارش ها و تغییرات اقلیمی ایجاد شده با توجه به کاهش نزولات، اثرات زیست محیطی ناشی از کاهش بارش ها، افزایش جمعیت و نیاز به تامین آب شرب پایدار ، وضعیت آب مورد نیاز در بخش های کشاورزی، صنعت و شرب و مولفه های مربوطه پرداخت . پس از آن دکتر فرمانی فرد ، کارشناس دفتر مطالعات ، بصورت تصویری ( پاور پوینت ) توضیحاتی را در خصوص وضعیت منابع آب در کشور ، اهمیت پساب ها ، تحولات آب در دنیا و ایران ، مدیریت یکپارچه از منابع آب ، موقعیت استان نسبت به حوضه آبریز و زیر ساخت های مورد لزوم در توسعه فرهنگ بهینه از آب به حاضرین ارائه نمود .

 همچنین سرکار خانم امیری کارشناس حفاظت کیفی منابع آب به تشریح انواع آلایندگی های منابع آب ( آلی و معدنی )، آب خاکستری ، تشکیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی در استان و امحاء محصولات کشاورزی آلوده توسط کارگروه مذکور با همکاری سیستم محترم قضایی استان، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در مجاورت تاسیسات آبی و حریم رودخانه ها، مدیریت پسماند پرداخت و در این زمینه مطالبی را ارائه نمود .

در پایان نیز جلیلیان مجری طرح احیاء و تعادل بخشی شرکت، به تشریح برنامه های در دست اقدام در خصوص برگزاری نشست های تخصصی با مدرسین آموزش و پرورش استان ( مدرسین کتاب انسان و محیط زیست و زمین شناسی ) جهت ایجاد فرهنگ سازی لازم و اجرای طرحهای داناب و گسترش سواد آبی و همکاری لازم با مجموعه آموزش و پرورش پرداخت .     

کد خبر: 2575
  تاریخ خبر : 1400/10/25
  آخرین به‌روزرسانی : 1400/10/25
 مدیر سایت
 2681
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 90
  • بیشترین بازدید همزمان : 570
  • بازدید امروز : 8,403
  • بازدید دیروز : 6,396
  • کل بازدید : 13,921,628
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/09 12:58:40
  • شناسه IP شما : 3.81.97.37

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بلوار زن - ضلع غربی پالایشگاه نفت
  • کدپستی : 99669 - 67147
  • تلفن : 0833837135 08338374145
  • فاکس : 08338370203
  • پست الکترونیکی : kermanshah[at]kshrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 08338374149