|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مهندس علی اصغر میرزایی مشاور وزیر نیرو در پیگیری های ویژه:

اجرای قوانین و روشهای معمولی برای مواجه با شرایط خاص شایسته کار و خدمت نیست باید مسئولیت اجتماعی را ارتقا بخشید

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در نشستی که با حضور مهندس علی اصغر میرزایی مشاور وزیر نیرو در پیگیری های ویژه، حاتمی رییس سازمان جهاد کشاورزی و هیئت همراه، دارابی مدیرکل سازمان صنعت ، معدن و تجارت، افضلی مدیرکل شیلات، مشاورین و معاونین شرکت، مدیران امور منابع آب شهرستانهای تابعه و جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت برگزار گردید.

درویشی مدیرعامل شرکت زیرساخت توسعه استان کرمانشاه را آب و خاک و سرمایه گذاری در صنایع وابسته به آنها دانست. وی با ضمن خوش آمد به مهندس میرزایی و مدعوین حضور میدیران کاربلد و تاثیرگذار همچون مهندس میرزایی را غنیمتی دانست که می توان با الهام از تجارب گرانسنگ ایشان به برنامه ریزی های متعالی دست یافت.  درویشی  با  بیانات مبسوط خود از اهمیت برنامه ریزی های کلان در حوزه آب، استفاده از تجارب فرهیختگان این عرصه و مساعی مدیران درون استانی را عاملی برای تسهیل اجرای برنامه های توسعه ای در استان سخن گفت.

مهندس علی اصغر میرزایی مشاور وزیر نیرو در پیگیری های ویژه ضمن اظهار خرسندی برای حضور در جلسه و تقدیر از همه حاضران به طرح سئوالاتی جدی در حوضه مدیریت منابع آب و مسئولیت اجتماعی مدیران پرداخت. مهندس میرزایی با بیان اینکه همه ما سال هاست در دستگاههای اجرائی خدمت می کنیم، قوانین و مقررات و کارگروه های مختلفی را داریم و یا ایجاد کرده ایم اما باز هم نمی توانیم بر مشکلاتمان غلبه کنیم و در جایگاه بهتری باشیم؟ از آن به عنوان یک سوال جدی  یاد کرد. وی با اشاره به این واقعیت که شما برای هر چه که بخواهید نام ببرید، هم قانون وجود دارد و هم آیین نامه اجرائی، هم کارگروه و هم ما درگیر کار هستیم اما در عمل اتفاقی که باید منتج به نتیجه در این کارگروهها شود به چشم نمی آید و متاسفانه جهش خاصی هم نداریم. وی با اشاره به  طرحهای زیادی که اجراء می شود و کارهای زیادی که صورت می گیرد اما مطلوب مورد نظر برای ما اتفاق نمی افتد بر بازنگری شیوه ها و روشهایی که توفیقی در عمل ندارند تاکید نمود.

مشاور وزیر نیرو با اذعان به اینکه ما در کنار مسئولیتهای اداری، شغلی و صنفی قاعدتاً یک مسئولیت اجتماعی نیز داریم که نمی تواند همه این ها با هم در تعارض و تضاد باشد ما نمی توانیم بر لزوم نگرش اجتماعی و دیدن جامعه در کنار اجرای طرحهای توسعه ای تاکید ورزید. میرزایی اظهار داشت نمی توان نسبت به بیکاری مردم بی تفاوت بود،  نمی توانی نسبت به گرفتاری ها و معیشت مردم و خیلی از مباحث که در حال حاضر گریبانگیر جامعه است و ما در بین آنان آنها را به وضوح می بینیم بی تفاوت بود. وی با اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی خاطر نشان ساخت مسئولیت ما در قبال جامعه به ما این اجازه را نمی دهد که ما نسیت به معیشت و مشکلات مردم  بی تفاوت باشیم و باید چاره ای برای این موارد و ایفای نقش اجتمائی خود اندیشید.

مهندس میرزایی در ادامه  با اشاره به شرایط پیش رو، اجرای قوانین و روشهای معمولی برای مواجه با شرایط خاص را شایسته کار و خدمت ندانست و اذعان داشت در شرایطی که وضعیت ما خاص است باید اتفاقاتی که می تواند در زمان کمتر و محدوده بیشتر و تاثیرگذاری بهتر اجرا شود به انجام برسد و باید فضای ویژه ای برای حل مسایل و مشکلات هموطنان ایجاد کرد. مهندس میرزایی هدف از طرح این پرسشها را رسیدن به مطلب مهمتری عنوان کرد که وی از آن به عنوان به نام فضای کسب و کار  یاد کرد. وی عوامل پیش گفته را عاملی دانست که مانع ایجاد شکل گیری مناسب فضای کسب و کار در استان می شود و علیرغم همه قوانین بهبود محیط کسب و کار و بحث های  مرتبط با چالشها و موانع زیادی همراه است.

مشاور وزیر نیرو با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید از عدم تحقق رونق تولیدخبر داد که شایسته استان نیست. وی با اشاره به فراهم نشدن فضای مطلوب کسب و کار و اینکه در این استان کشاورزی هست، گردشگری و صنعت هم هست اما کارهایی که باید این فضا را دگرگون کند هنوز فراهم نشده است از مسئولیت اجتماعی مدیران به عنوان یک عامل بسیار مهم در تحقق اهداف سخن گفت.وی اظهار داشت با موافقت مقام معظم رهبری پولهای زیادی در بخش گرمسیری هزینه می شود بعد منتظر نتیجه که هستیم همه از مشکلات و کمبودهای آن صحبت می کنند! و بیان اینکه چه کسی در این به نتیجه نرسیدن مقصر است و یا اساساً گیر کار کجاست؟ سخنان خود را معطوف شرایط ویژه جامعه کرد و اذعان داشت باید روش کار و نگاهمان به برنامه ریزی را عوض کنیم. وی رسیدگی به مشکلات مردم، نگاه معیشتی و نگرش کلان در حوزه اشتغال و تولید ثروت و کارآفرینی را لازمه تحرک بیشتر دانست و خاطرنشان ساخت با این روش فعلی نخواهیم توانست به نقطه مطلبوب برسیم کما اینکه تا امروز نیز چنین نبوده است و اقدامات اثر بخشی لازم را به همراه نداشته اند.  بنابراین باید بدنبال مباحث باشیم که اثر گذاری آن وسیع باشد و شعاع تاثیر آن بیشتر باشد

مهندس علی اصغر میرزایی برنامه ریزی و اقدام مشترک را نیازمند رسیدن به مطلوب و برون رفت از این فضای رکود دانست و خاطرنشان ساخت باید با استفاده از تمام امکانات موجود و در چارچوب قوانین و مقررات و مسئولیتهای اجتماعی با همفکری  این مشکلات را حل نمود و به جلو رفت.  وی تاکید داشت باید نسبت به زندگی و معیشت مردم مسئولیت پذیر بود، چرا که شرایط ما خاص است و در این شرایط باید اقدامات و روش کاری ما بر اساس همین شرایط خاص صورت گیرد. میرزایی بیان داشت آنچه که ما را  باید به حرکت در می آورد مسئولیت پذیری بیشتر است، و باید دانست مهمتر از هر نکته ای همگرائی منطقه ای است و این موضوع بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه همه مدیران و برنامه ریزان قرار گیرد. وی نگرش منطقه ای با کار رو به جلو و همفکری مشترک را عامل ایجاد شغل، تامین معیشت،   تولید ثروت و توسعه در غرب کشور دانست و اظهار داشت برای رسیدن به این ایده آل باید راهها و روشهای معمولی تغییر کنند و به صورت خاص اقدام شود.

کد خبر: 2117
  تاریخ خبر : 1398/05/23
  آخرین به‌روزرسانی : 1398/05/24
 مدیر سایت
 591
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 85
  • بیشترین بازدید همزمان : 570
  • بازدید امروز : 6,278
  • بازدید دیروز : 6,396
  • کل بازدید : 13,919,503
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/09 12:58:40
  • شناسه IP شما : 3.227.239.9

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بلوار زن - ضلع غربی پالایشگاه نفت
  • کدپستی : 99669 - 67147
  • تلفن : 0833837135 08338374145
  • فاکس : 08338370203
  • پست الکترونیکی : kermanshah[at]kshrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 08338374149