|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر عامل آب منطقه ای کرمانشاه در دیدار با فرماندار شهرستان هرسین:

ظرفیتهای بخش آب شهرستانها باید در بستر حفاظت از منابع آب، مولد اشتغال و توسعه پایدار باشد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه: در سفر یک روزه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای به اتفاق معاون حفاظت و بهره برداری و تعدادی از مدیران و کارشناسان ذیربط به شهرستان هرسین، و دیدار با فرماندار این شهرستان بر توسعه اشتغال با استفاده از ظرفیتهای بخش آب و در بستر حفاظت از منابع آب تاکید شد.

درویشی در دیدار با دکتر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین  وظیفه ذاتی و به نوعی  سیاسی و اجتماعی شرکت را حفاظت از منابع آب زیرزمینی, حریم و بستر رودخانه ها دانست و خود و مجموعه تحت مدیریتش را موظف به حرکت در این چارچوب دانست. وی با بیان اینکه اشتغال و تامین معیشت به هراه امنیت غذایی باید رکن انفکاک ناپذیر سیاستها و راهبردهای مدیریت منابع آب باشداز فرمانداران شهرستان ها به عنوان بالاترین مقام سیاسی در حوزه های مدنی-سیاسی یاد کرد و عنوان داشت که می توان بسیاری از ماموریتها و رسالتهای ابلاغی را با دیدگاههای مشترک و با حمایت فرمانداران هر شهرستان سامان داد. درویشی با اشاره به کارهای مشترکی است که می توان انجام داد  از اتکا به با خرد جمعی در حوزه آب به عنوان زیرساختی اساسی یاد کرده و لزوم  بحث و تبادل نظرات مفصل در این زمینه را حیاتی دانست. درویشی با اشاره راهبردها و ماموریتهای ابلاغی وزارت نیرو برای تامین آب پایدار شهرها و روستاها انجام هماهنگ فعالیتها و به دور بودن از موازی کاری و اتلاف سرمایه را عاملی برای جلوگیری از  مشکلات در حوزه آب دانست. درویشی با اذعان به این مهم که  حداقل انتظار مردم داشتن آب سالم شرب  و آب کشاورزی برای امنیت شغلی و غذایی است این دغدغه ها را نقطه مشترکی برای وحدت نظر و در مشارکت فکری و عملیاتی دانست و تاکید کرد در چارچوب قوانین و مقررات و وظایف محوله تمام توان خود صرف ایجاد بسترهای توسعه و تعاون در راه  تامین خواست مردم و متکی بر برنامه های صیانت از منابع آب خواهم نمود که البته این امر با همکاری همه مسئولین دلسوز استان و به ویژه فرمانداران که ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با همه آحاد جامعه دارند میسر خواهد شد.

درویشی شرکت آب منطقه ای را موظف دانست برنامه ای برای تامین آبی پایدار، مستمر و قابل تامین برای مردم خوب شهرستان هرسین داشته باشد. برنامه ای که خواسته فرماندار از استاندار محترم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز هست.  وی با اعلام اینکه شرکت آب منطقه ای با تمام توان در کنار شما است از  نیاز به همکاری مسئولان ارشد استان در خصوص اعتبارات مورد لزوم برای اتمام پروژه های توسعه منابع آب در شهرستانهای تابعه سخن گفت.  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای با تاکید بر تمرکز طرفین روی این مهم و به ویژه  در جلسات اجرائی استان از طرح منطقی مطالبات به عنوان دستمایه های مشترک برای ادامه خدمت یاد کرد و  خاطر نشان ساخت چنانچه کاری در قالب پروژه ای شروع می گردد باید ضمن اهتمام جدی در کار زیرساختهای لازم برای اتمام کار در زمان موعد نیز فراهم شود تا مردم به تفکرات و شیوه های توسعه ای اعتماد داشته باشند.

درویشی با اشاره به چاههای غیرمجاز در شهرستان هرسین و برداشت های بی رویه را عامل مهلک برای پایداری منابع آب زیرزمینی  دانست و با برشمردن خطراتی که این ناپایداری و اثرات سو اجتماعی و زیست محیطی آن برای مردم منطقه بدنبال خواهد داشت صیانت و حفاظت از منابع آب را تنها وظیفه شرکتهای آب منطقه ای یا امورات تابعه ندانست و  مشارکت و  کار گروهی سازمانهای ذیربط در این امر را بسیار ضروری و بنیادی توصیف کرد. درویشی برخورد قاطع با متخلفان و بهره برداران غیرمجاز را برای جلوگیری از تبعات ناشی از افت آبخوانها که  زندگی همه مردم را به مخاطره می اندازد وظیفه ای استراتژیک دانست که ضمن حفاظت از منابع آب زیرزمینی و پایانی بر این روند نادرست مصرف، به شدت نیازمند تعامل و هماهنگی بیش از پیش نهادهای قانونی و مردم و در راس همه فرمانداران دلسوز شهرستانها است. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با اشاره به مطالعات انجام شده برای تامین آب میان مدت و یا  بلند مدت، لازمه کار را مشارکت فکری و استفاده از همه ظرفیتهای مدنی و اجتماعی در فرمانداریها و بالاخص تشکیل کارگروههای مشترک با سازمانهای ذیربط دانست.

دکتر شاه آبادی ، فرماندار شهرستان هرسین ضمن خیر مقدم به آقای درویشی و تبریک انتصاب ایشان، ضمن تقدیر از تشخیص درست  موضوع آب و مباحث آن در شهرستان ها برای مدیریت ارشد آب استان و هیئت همراه دغدغه مندی در مباحث آب را نشانه جدیت برای حفاظت از این منابع دانسته و حضور مدیران شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در شهرستان و ملاقات با فرمانداران را مبین داشتن برنامه و فکر برای توسعه منابع آب پایدار  عنوان کرد. دکتر شاه آبادی با اشاره به  درسهای زلزله  سال قبل و گذر از شرایط سختی که  در بحث آب به وجود آمد   همفکری و تعامل شرکتهای آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی را نمونه ای از یک هماهنگی عالی ذکر کرد و تامین آب و رفع مشکلات در ظرف مدت 72 ساعت  را نشانه بارز این هماهنگی ها دانست.

فرماندار هرسین با اشاره به مطالعات فاز اول سد هرسین و تلاشهای فزاینده آقای سلیمانی نماینده محترم مردم شریف منطقه در مجلس شورای اسلامی برای ادامه روند اجرای این سد از شرکت آب منطقه ای درخواست کرد که در این راه ضمن لحاظ نظرات فنی سازمانهای بالادستی با مجموعه استان نیز هماهنگی های لازم به عمل آید. وی در خصوص تامین آب بخش بلوردی نیز مشکلاتی را مطرح و لزوم توجه به مطالبات مردم این بخش را جزو ضروریات دانست. دکتر شاه آبادی با اشاره به مشارکت فکری و لزوم استمرار نشستهای کاری خواستار اهتمام ویژه برای رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردم  شهرستان هرسین در مباحث آب شرب و صنعت گردید. در ادامه مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کرمانشاه  با اشاره به وضعیت آبخوانها و بحرانی بودن شرایط آب ای زیرزمینی در برخی دشتها و لزوم برنامه های جامع در حوضه های آبریز مطالبی را  ارایه داد. در ادامه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای با بازدید از امور منابع آب شهرستان هرسین  با مدیر و همکاران به بحث و  گفتگو پیرامون وضعیت شهرستان و مشکلات آنان آگاه پرداخته و اظهار امیدواری کرد فاصله بین حوزه صف و ستاد کمتر شده و مسایل سازمانی بهتر و بهینه تر ساماندهی شوند.  

کد خبر: 1888
  تاریخ خبر : 1397/10/20
 مدیر سایت
 811
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 62
  • بیشترین بازدید همزمان : 570
  • بازدید امروز : 2,821
  • بازدید دیروز : 12,802
  • کل بازدید : 14,126,297
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 13:12:28
  • شناسه IP شما : 3.133.109.211

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : بلوار زن - ضلع غربی پالایشگاه نفت
  • کدپستی : 99669 - 67147
  • تلفن : 0833837135 08338374145
  • فاکس : 08338370203
  • پست الکترونیکی : kermanshah[at]kshrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 08338374149